Dronning Margrethe's 80 års fødselsdag

Fint besøg og gaver fra selveste Dronning Margrethe

I går torsdag fik Tangsø Skole fint besøg af borgmester Erik Flyvholm. Vores 3. klasse har, under kyndig vejledning af Merete Lisby,  malet billeder til Dronning Margrethe i anledning af hendes 80 års fødselsdag. Klassens billeder var med i en konkurrence om hvilket billede fra Lemvig Kommune der var det bedste og næstbedste.  Billederne er blevet bedømt af Billedkunstrådet i Lemvig og her vandt Nika en flot førsteplads og Johan en lige så flot andenplads.

Borgmesteren ankom iført den meget flotte borgmesterkæde og havde fine gaver med  til Nika og Johan og et takkebrev direkte fra dronningen, som borgmesteren læste op og fortsatte med at holde en flot tale om hele anledningen.

Begivenheden blev naturligvis fejret med et lille glas juice og is til alle i 3. klasse. Med i borgmesterens følge var der også en journalist/fotograf fra dagbladet. Det kom der en fin artikel ud af, som I kan læse i avisen.

Her fra skolen vil vi endnu en gang sige stort tillykke til Nika og Johan og resten af 3. klasse.

Nikas billede er udstillet på Christiansborg hele sommeren sammen med billederne fra de 97 andre kommuner i DK.

Efter sommerferien laver vi en udstilling her på skolen med alle malerierne fra 3. klasse.